Tovább a tartalomhoz

Akkreditált, az Oktatási Hivatal által összeállított pedagógus-továbbképzések nyilvántartásában (PIR) a 2025/2026-os tanévre jegyzékbe vett továbbképzések (a képzésekre a PTTR-rendszeren keresztül lehet jelentkezni: ITT

Az akkreditált képzések kapcsolattartója: Németh-Kovács Nóra oktatásszervezőnk.

  • Pedagógus-továbbképzések:
  1. Munkahelyi motiváló elismerésnyelvek alkalmazása az intézményvezetői munkában
  2. Közösség és kommunikáció
  3. Protestáns egyházi ének tanítása
  4. Szeretetnyelvek a pedagógiában
  5. Külső és belső mérési eredmények feldolgozása és hasznosítása az iskolában

  • Hitéleti továbbképzések:
  1. Lelki edzettség a reziliencia útjain: stresszkezelés és a reziliens gondolkodásmód fejlesztése
  2. Középiskolai módszertani megújulás – bevezetés a modulok világába
  3. Kreatív hittan, módszertani lehetőségek a katechézisben
A regisztrált résztvevők a meghirdetett továbbkézések adminisztrációját ezen a linken keresztül intézhetik.

A meghirdetett képzések felhívásában közvetlen linket is küldünk az érdeklődőknek.

Az RPI által kidolgozott, minőségbiztosítási rendszerrel igazolt tanfolyamok:

Az itt felsorolt tanfolyamok, képzések ebben a tanévben nem tartoznak a pedagógus-továbbképzésről szóló 419/2024. kormányrendelet szerinti továbbképzések körébe. A képzésről szóló igazolás az egyéni szakmai fejlődés bemutatására, a pedagógusportfólióban, illetve az intézményi pedagógus teljesítményértékelésben felhasználható, valamint - egyes képzések esetében - a későbbiekben az előzetesen megszerzett tudás igazolására is alkalmas lehet.

A hittanoktatói előmeneteli rendszerben - egyéb feltételek egyidejű teljesülése esetén - a képzéshez kapcsolódó kreditszámot egyéni benyújtás után az OHTKT utólag tudja megállapítani.

Az itt felsorolt képzések iránt Németh-Kovács Nóra munkatársunknál érdeklődhetnek.

A hitre nevelés elméleti alapjai

A 2011. CXC. törvény lehetővé teszi állami iskola 1-8. évfolyamán erkölcstan helyett felekezeti hit- és erkölcstan tanulását a diákok számára. Célunk, hogy a képzésen részt vevő pedagógusok alapvető ismereteket szerezzenek a törvény értelmében kötelezően választható hittan törvényi és szakmai hátteréről, sajátosságairól; az 1-8. évfolyamos diákok hitfejlődéséről; ismerjék meg az általános iskolai református hit- és erkölcstan kerettantervet és taneszközöket; a kerettanterv és taneszközök alapján váljanak képessé óravázlatok megírására.
Formátum: pdf Méret: 181089KB

Letöltés A hitre nevelés elméleti alapjai

A keresztyén pedagógia esszenciája

A keresztyén nevelés önálló, értékelvű pedagógiai rendszerként szerveződik meg világszerte. Az utóbbi években újraszerveződő magyar református nevelés különös figyelmet fordít a nevelőmunka elvi alapjainak azonosítására. A továbbképzést elvégző pedagógusok áttekintik a Kárpát-medencei református köznevelés funkcióit, küldetését.
Formátum: pdf Méret: 71190KB

Letöltés A keresztyén pedagógia esszenciája

A tanári szemléletmód és gyakorlat megújítása – A tanulás tanítása

A képzés célja a hagyományos tanári gondolkodás és gyakorlat átalakítása, módosítása. A program az aktív, interaktív és reflektív tanulás módszereit és technikáit követve és felhasználva a kritikai gondolkodás tartalmát, fejlesztésének lehetőségeit kibontó, egymásra épülő témákban strukturálódik. Szaktudományos hátterével, pedagógiai törekvéseivel, módszer- és eljáráskészletével olyan elméleti és gyakorlati tudást mozgósít és közvetít, amely a kritikai gondolkodás fejlesztését az interaktív és reflektív tanulást, tanulássegítést helyezi a középpontba. A tréning specialitása: a saját élményen alapuló tanulási folyamat megtapasztalása, az itt szereplő technikák gyakorlati hasznosságának beláttatása. A tanulói szerep átélése, a metakogníció folyamatos gyakorlása.
Formátum: pdf Méret: 71154KB

Letöltés A tanári szemléletmód és gyakorlat megújítása – A tanulás tanítása

Érdekes kérdések egész évre

A Református Tananyagfejlesztő Csoport 5–6. osztályos természettudomány tantárgy fejlesztésére irányuló munkájának eredménye egy komplex szemléletű természettudományos nevelést segítő, ÉRDEKES KÉRDÉSEK EGÉSZ ÉVRE (Pedagógus ötlettár a természettudomány tanításához, 5–6. osztály) című, interneten elérhető sorozat, melynek 8 témája: Kert; Otthon; Szántó, mező, rét; Erdő; Csillagászat, idő; Belső-külső erők, energia; Az emberi test; Tűz, víz, levegő. A fejlesztés eredményeinek hasznosulását, implementációját segíti ez a pedagógus továbbképzés. Segítséget nyújt ahhoz, hogy a természettudományt tanító kollégák időnként a tankönyv szövegétől kicsit eltávolodva, a természetes emberi kíváncsiságra építve – pl. a fentemlített tevékenységgyűjteményekben található érdekes kérdések mentén – dolgozzák fel a tanítványaikkal a világ sokszínűségét, érdekességét, szépségét és törékenységét. Továbbá fejleszti a résztvevők rendszerszemléletét, s az ökológiai problémák megértetéséhez szükséges felkészültségét.
Formátum: pdf Méret: 170375KB

Letöltés Érdekes kérdések egész évre

Értékorientált vezetés

A képzés a világnézetileg elkötelezett köznevelési intézmények formális és informális vezetőinek kíván segítséget nyújtani, hogy saját helyzetükben minél hatékonyabb vezetővé váljanak. A tematika a hollandiai Driestar Educatief keresztyén tanárképző főiskola szakmai együttműködésével került kialakításra, a képzés oktatói holland és magyar szakemberek. A képzés fókuszában a korszerű vezetési ismeretek, hazai és nemzetközi jó gyakorlatok és a keresztyén pedagógia sajátosságai állnak.
Formátum: pdf Méret: 390516KB

Letöltés Értékorientált vezetés

Gamifikáció (játékosítás) az irodalomórán – a Mecénátus módszer alapjai

A továbbképzés egy alternatív pedagógiai módszer, a Mecénátus módszer használatára készíti fel a résztvevőket, amellyel növelhetik az irodalomórán a tanulóik motivációját és órai teljesítményét. A gamifikált értékelési rendszer alkalmazása segíti a pedagógust a számonkérések lebonyolításában, transzparenssé teszi annak folyamatát, eszközt nyújt egy-egy téma mélyebb feldolgozásához, és lehetőséget biztosít a tananyag gyorsabb feldolgozására. A módszer a tanulók számára motiváló keretet biztosít irodalmi feladatok vállalásához, növeli a tanulói autonómiát az értékelési rendszer elemeinek szabadon választhatósága miatt.
Formátum: pdf Méret: 111667KB

Letöltés Gamifikáció (játékosítás) az irodalomórán – a Mecénátus módszer alapjai

Gondold újra! - vizuális nevelés újragondolt megközelítésben

A továbbképzésen a Gondold újra, alkoss másképp! című tanári ötlettár módszerének alkalmazásához szükséges tudás sajátítható el. A tanári ötlettárban található, több mint 30 vizuális neveléshez kapcsolódó mintafoglalkozás közül azokat a komplex feladatokat sajátítjuk el, amelyek a könyv szerkezetének alappillérei. A módszer a szakemberek számára egy olyan alaptudást biztosít, melyet az egyén a későbbiek során is folyamatosan bővíthet, és az egyéni pedagógiai igényeihez tud alakítani. A képzés módszertani ötleteket ad művészeti és vizuális nevelést oktató pedagógusoknak, amelyek segítségével képesek lesznek a vizuális tevékenységek egyéni bővítésére az adott csoport igényeihez és adottságaihoz igazodva. A résztvevők álló- és mozgóképes módszertani gyakorlatokat is elsajátítanak, amellyel a váratlan helyzetekre való reagálás képességét is fejlesztjük. A képzés során a résztvevők intenzív és személyre szabott segítséget kapnak az oktatótól, így a későbbiek folyamán magabiztos tudással és módszertanilag megújulva oktathatják tanítványaikat.
Formátum: pdf Méret: 165542KB

Letöltés Gondold újra! - vizuális nevelés újragondolt megközelítésben

Hitélet a református óvodában – alapismeretek

A református oktatási rendszerben több olyan óvoda van, amely vagy átvett intézmény vagy pedig teljesen új alapítású. Az ott dolgozó óvodapedagógusok számára fontos tisztában lenni a református óvoda jellemzőivel, sajátosságaival, illetve a református hitélet fő jellegzetességeivel. A képzés célja, hogy erősödjön az óvodapedagógusok református identitástudata, illetve ismerjék meg azt az alapvető teológiai-valláspedagógiai szemléletmódot, amely segíti őket az óvoda hitéletének formálásában.
Formátum: pdf Méret: 93965KB

Letöltés Hitélet a református óvodában – alapismeretek

Hitélet a református óvodában – módszertan

A református oktatási rendszerben több olyan óvoda van, amely vagy átvett intézmény vagy pedig teljesen új alapítású. Az ott dolgozó óvodapedagógusok számára fontos tisztában lenni a református óvoda jellemzőivel, sajátosságaival, illetve a református hitélet fő jellegzetességeivel. A képzés célja az óvodai hitélet módszertani támogatása, valláspedagógiai-teológiai segítség nyújtása, szemléletformálás és a komplex keresztyén tervezés megerősítése.
Formátum: pdf Méret: 93831KB

Letöltés Hitélet a református óvodában – módszertan

Komplex digitális pedagógiai eszközrendszer (tartalomtár, tananyagszerkesztő,tanulásszervező) sokoldalú alkalmazása a Reftantár oktatási felület példáján keresztül

A továbbképzés célja a pedagógusok módszertani eszköztárának bővítése, amellyel képessé válnak a tanulók tanulási képességét digitális alkalmazások használatával hatékonyan fejleszteni heterogén tanulócsoportban. Részcélok: a résztvevők ismerjék meg és váljanak felkészültté az online elérhető, többféle célú digitális eszközök (tartalomtár, tananyagszerkesztő, tanulásszervező) tudatos és kombinált használatára a tanulás hatékonyságának és eredményességének növelése érdekében ; ismerjék meg a Reftantár Református Tananyagtár (reftantar.hu) felületét, funkcióit, előnyeit; váljanak képessé a Reftantár Református Tananyagtár felületének használatára, funkcióinak pedagógiai alkalmazására; váljanak képessé digitális tartalom létrehozására; váljanak képessé az online tanulásszervező eszközök (csoportok kezelése, diákok értékelése, online tanóra, kapcsolattartás stb.) használatára.
Formátum: pdf Méret: 68120KB

Letöltés Komplex digitális pedagógiai eszközrendszer (tartalomtár, tananyagszerkesztő,tanulásszervező) sokoldalú alkalmazása a Reftantár oktatási felület példáján keresztül

Komplex tanulásszervezési formák a pedagógiai gyakorlatban

A továbbképzés olyan tanulásszervezési formák tervezésére, szervezésére, megvalósítására készíti fel a résztvevőket, amely formák tantárgyközi – vagyis tantárgyakon átívelő – jellegük miatt a mai pedagógiai gyakorlatban háttérbe szorulnak, ugyanakkor a diákok tanulási motivációja és permanens tanulásra való felkészítése szempontjából meghatározóak lehetnek. Ilyen formák a témanap vagy témahét, a projekt, az erdei iskola és a kutatás alapú tanulás.
Formátum: pdf Méret: 74152KB

Letöltés Komplex tanulásszervezési formák a pedagógiai gyakorlatban

Megújuló latintanítás

A képzés célja, hogy a résztvevők ismerkedjenek meg a klasszika-filológia legfrissebb eredményeivel és az új szakmódszertani lehetőségekkel. Szeretnénk elősegíteni, hogy a résztvevők az új ismereteket, információforrásokat és módszertani lehetőségeket képesek legyenek beépíteni tanítási gyakorlatukba, diszciplináris és szakmódszertani ismereteik bővülésével képessé váljanak a szakmai megújulásra és a tanulók kompetenciáinak hatékonyabb fejlesztésére. Célunk, hogy a résztvevők értesüljenek az új jogszabályokról, új kiadványokról, a munkájukat segítő online lehetőségekről, s ezáltal könnyebben és hatékonyabban tervezzék az óráikat.
Formátum: pdf Méret: 70112KB

Letöltés Megújuló latintanítás

Olvasni jó! – Irodalomtanítás az alsótagozaton keresztény értékrendet közvetítő, tevékenység- és felfedezőtanulás-alapú, összművészeti módszerrel

Olvasni jó! – mondjuk, de a mai gyerekek sokasága nem ismeri az irodalomba való belefeledkezés élményét. A képzés arra a keresztény értékrendet közvetítő, tevékenység- és felfedező tanulás alapú, összművészeti irodalomtanítási módszerre épül, amely a Református Tananyagfejlesztő Csoport gondozásában megjelent pedagógus ötlettárak szerzőinek több évtizedes pedagógiai és tananyagfejlesztői tapasztalatát összegzi.
Formátum: pdf Méret: 255098KB

Letöltés Olvasni jó! – Irodalomtanítás az alsótagozaton keresztény értékrendet közvetítő, tevékenység- és felfedezőtanulás-alapú, összművészeti módszerrel

Tanuljunk egymástól! – Tudásmegosztás pedagógusok között

A képzési program a református oktatási-nevelési intézmények pedagógusai között a tudásmegosztás szakmai támogatásának erősítésére jött létre. Tudásmegosztás alatt a pedagógusok által birtokolt szakmai (elméleti, gyakorlati és szaktárgyi) tudás szervezeten belüli vagy szervezetek közti megosztását értjük, melynek számtalan írásos, bemutatással történő és szóbeli formája ismert. A program során a résztvevőket felkészítjük arra, hogy a saját, más pedagógusok számára is használható jó gyakorlatukat szakmailag megalapozott, érthető és adaptálható formában osszák meg egymással.
Formátum: pdf Méret: 69118KB

Letöltés Tanuljunk egymástól! – Tudásmegosztás pedagógusok között